Kamis, 19 November 2015

Bagaimana Merawat kuku jari kaki Kulat di Rumah - Cari Daripada Bagaimana Merawat kuku jari kaki Kulat jalan Asli!

Bagaimana Merawat kuku jari kaki Kulat di Rumah - Cari Daripada Bagaimana Merawat kuku jari kaki Kulat jalan Asli!

Kulat kuku jari kaki terutamanya berlaku pada orang dewasa. Kulat ini dihantar sama ada melalui hubungan secara langsung dari seorang ke seorang atau dari haiwan, dari tanah, pasir dan juga dari tuala. Atas sebab ini, ia adalah lebih baik untuk mengelakkan hubungan secara langsung dengan pasir semasa musim panas tanpa menggunakan tuala, yang boleh digunakan secara eksklusif oleh anda.

Kulat kuku jari kaki adalah keadaan yang sangat umum, terutama pada orang yang berumur lebih daripada 60 tahun. Pesakit kencing manis atau penyakit yang mengurangkan fungsi sistem imun badan mempunyai risiko yang lebih besar dijangkiti kulat pada kuku. Kulat tumbuh subur di persekitaran yang lembap dan panas. Orang yang memakai kasut atau but yang menyebabkan berpeluh kaki lebih cenderung untuk dijangkiti penyakit ini. Juga berjalan berkaki ayam di kawasan lembap, seperti bilik persalinan, boleh memihak kepada pertumbuhan kulat di kaki. Kuku yang dijangkiti oleh kulat kehilangan warna normal mereka dan menjadi lebih tebal. Mungkin ada rasa sakit dan kadang-kadang jangkitan seterusnya memasuki jari-jari kaki dan jari. Dalam kes-kes yang teruk jari kaki boleh menjadi tercemar dengan bakteria, mewujudkan nanah, keradangan dan masalah estetik.

Penawar yang betul termasuk rawatan topikal dan ubat-ubatan yang boleh diambil secara lisan. Namun beberapa ubat-ubatan preskripsi boleh mempunyai kesan sampingan, seperti kerosakan hati. Atas sebab ini, ia akan menjadi lebih baik untuk tinggal jauh dari ubat-ubatan preskripsi dan hanya menggunakan kaedah semula jadi. Jika terdapat satu lagi penyakit yang nikmat pembangunan penyakit kulat pada kuku, seperti kencing manis, ia perlu dirawat dengan betul untuk menghapuskan syarat-syarat yang merangsang pertumbuhan kulat.

Jika anda telah dijangkiti oleh keadaan ini anda mungkin mendapati tips berikut membantu:

Jangan potong kuku dan kuku kaki anda terlalu dalam.
Jangan gunakan gunting sama untuk kuku yang sihat dan dijangkiti untuk mengelakkan pemindahan kuman dari dijangkiti untuk kuku kaki yang sihat.
Dalam kes anda perlu untuk bekerja dalam persekitaran yang lembap (membasuh pinggan mangkuk, lantai mengemop), ia adalah lebih baik untuk memakai sarung tangan kalis air. Dalam persekitaran kerja yang kering anda perlu memakai sarung tangan yang 100% kapas.
Pakai stoking yang diperbuat daripada kapas dan perubahan stokin apabila mereka basah dari peluh atau jika anda merasa kelembapan di kaki. Dalam beberapa kes, anda boleh meletakkan serbuk di dalam sarung kaki untuk membantu kaki anda kekal kering.
Jangan memakai kasut yang terlalu ketat, kerana mereka boleh menekan jari kaki rapat antara satu sama lain.
Elakkan berjalan berkaki ayam di bilik persalinan dan kolam renang.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar