Kamis, 19 November 2015

Terapi Tenaga menghasilkan keputusan Harapan Untuk Veteran Combat Amerika

Terapi Tenaga menghasilkan keputusan Harapan Untuk Veteran Combat Amerika

Dengan tentera Amerika memerangi peperangan dalam dua bidang tertakluk kepada lawatan lanjutan dan berulang tugas, tidak hairanlah ramai kembali dengan Gangguan Tekanan Traumatik (PTSD). Psikoterapi secara tradisional digunakan untuk merawat penyakit ini di doktor haiwan dan mangsa-mangsa bencana. Kadar kejayaan amat berbeza, tetapi satu rawatan yang menunjukkan janji dalam merawat PTSD adalah terapi tenaga.

Salah satu teknik terapi tenaga yang berkesan telah pesakit berfikir tentang pencetus tekanan atau memori trauma manakala ahli terapi pada masa yang sama paip titik akupuntur. Teori ini ialah prosedur menghantar isyarat ke otak yang mengatasi tindak balas tekanan.

Kertas kerja yang dibentangkan pada American Academy of Anti-Penuaan Perubatan persidangan didokumenkan bahawa 19 veteran pertempuran dirawat gejala mereka PTSD secara dramatik dikurangkan selepas sesi enam sejam menggunakan kaedah itu, dan bahawa 16 daripada mereka tidak lagi menjaringkan gol dalam julat PTSD di semua . Markah anggota kumpulan kawalan yang tidak menerima rawatan kekal tidak berubah.

Rawatan konvensional, dalam perbandingan, tidak tambang juga. Terapi Kognitif Tingkah Laku, misalnya, hanya mempunyai kadar kejayaan 50% dengan PTSD selepas dua belas sesi, yang dianggap oleh standard terapeutik sambutan yang sangat menggalakkan.

Satu kajian yang berasingan, yang dijalankan pada tahun 2009 oleh Diepold dan Goldstein, juga menetapkan bahawa rancangan terapi tenaga berjanji sebagai rawatan untuk PTSD:

"Kajian ini mengkaji sekumpulan veteran dengan PTSD dan ahli keluarga mereka, dan selepas lima hari rawatan setiap hari dengan terapi tenaga, kumpulan itu tidak lagi menjaringkan positif ke atas langkah-langkah ketenteraan taraf PTSD. A satu tahun susulan mendapati bahawa kumpulan telah mengekalkan keuntungan mereka. Selain itu, rawatan terapi tenaga menyebabkan peningkatan yang ketara dalam langkah-langkah bersepadu yang berlaku lain tekanan psikologi, termasuk keresahan dan permusuhan. Keluasan dan keterukan masalah psikologi juga menurun dengan ketara, dengan keuntungan dikekalkan pada susulan.

"Kajian ini menyimpulkan bahawa walaupun 5 hari protokol penyampaian rawatan intensif yang digunakan dalam kajian ini melibatkan komitmen besar sumber, alternatif adalah lebih mahal. Kos perubatan dan ekonomi kepada masyarakat penghidap PTSD, yang sebaliknya akan menghadapi banyak tahun tambahan fungsi terjejas, adalah besar. merit Terapi Tenaga pertimbangan sebagai rawatan untuk PTSD dan syarat bersama mengerikan dalam veteran dan lain-lain yang berisiko penduduk. "

Ia adalah baik untuk melihat beberapa bukti saintifik untuk menyokong keberkesanan penyembuhan tenaga! Tetapi sebagai orang-orang di antara kamu yang telah bekerja dengan saya, Calyco Penyembuhan biasanya bekerja lebih cepat dan lebih mudah daripada jam menoreh, e-mel yang saya baru-baru ini menerima rancangan:

Tidak boleh menunggu untuk berjumpa lagi! Oleh kerana kita bercakap dalam bulan Januari saya telah benar-benar baik, yang tidak mempunyai gejala PTSD sekalipun. Keesokan harinya selepas kita bercakap saya mempunyai pembedahan mata dan mereka mengkaji sejarah perubatan saya. Saya mendapati diri saya benar-benar tidak dapat mengatakan bahawa saya mempunyai PTSD. Tekak saya ditutup sekitar kata-kata dan satu-satunya cara yang saya boleh menjelaskan ia adalah untuk memasukkannya ke dalam kala lampau. Saya tahu bahawa pada hari itu bahawa saya benar-benar bebas daripada keadaan yang dahsyat. Begitu banyak keajaiban berlaku kerana saya menghadiri latihan pada bulan Februari 2009, tetapi oleh kerana kita bercakap pada Januari ia menjadi lebih baik! Saya membantu orang kiri dan kanan, keluarga saya lakukan dengan baik, dan perniagaan semakin pesat membangun, yay! Begitu banyak skeptis dalam hidup saya kini beriman. Saya benar-benar bertaqwa kepada kerja ini. Ia adalah rahmat yang besar dan saya berterima kasih! Kerana Calyco Saya bukan sahaja bebas daripada kemurungan, kebimbangan, dan PTSD, tetapi saya juga kembali di gereja setiap hari Ahad, dan akhirnya melakukan apa yang saya telah sentiasa mahu lakukan dengan hidup saya, membantu dan menyembuhkan orang lain!

Tidak ada komentar:

Posting Komentar