Kamis, 19 November 2015

The Truth Behind Kolesterol Menurunkan Dadah

The Truth Behind Kolesterol Menurunkan Dadah

Statin adalah ubat yang biasanya ditetapkan oleh doktor hari ini untuk orang yang kolesterol tahap yang telah lalu 5 mmol / l. Apabila dadah itu diperkenalkan pada akhir 1980-an, mereka telah dinobatkan sebagai dadah tertanya-tanya. Mereka bekerja dengan menyekat tindakan enzim yang diperlukan untuk kolesterol yang akan dihasilkan di dalam hati. Ini semua seolah-olah menambah.

Kelemahan ini adalah bahawa, kerana semakin banyak pakar-pakar mula menyedari, enzim yang sama ditindas oleh statin bertanggungjawab untuk pembuatan bahan yang dikenali sebagai Co enzim Q10 (CoQ10), yang memainkan peranan penting dalam tindak balas yang menjana tenaga dalam sel-sel badan. Jadi, jika anda tidak mempunyai cukup CoQ10, sakit otot dan kelemahan dan keletihan boleh menyebabkan - kesan-kesan sampingan yang paling terkenal statin. CoQ10 juga penting untuk mengekalkan berfungsi dengan sihat otot jantung. Oleh CoQ10 semakin berkurangan, ia kelihatan bahawa statin sebenarnya mungkin melemahkan organ yang mereka direka untuk melindungi.

Jadi, kenapa menggunakan dadah jika mereka yang tidak baik? Untuk tahap CoQ10 diturunkan cukup selepas satu mula mengambil statin, ia mengambil masa beberapa bulan atau tahun. Oleh itu, mudah untuk peranan ubat sakit otot dan keletihan tidak diiktiraf.

Jika anda mengambil statin, pastikan anda mendapat banyak CoQ10, sama ada dalam bentuk tambahan atau melalui daging organ seperti hati dan buah pinggang, kacang, bijan, ikan berminyak dan brokoli. Ambil perhatian bahawa ia mungkin mengambil masa beberapa bulan untuk CoQ10 untuk kembali kepada normal dan gejala-gejala surut.

Senario kes sebenar

Seorang lelaki 35 tahun, yang kelebihan berat badan dan mengambil alkohol secara sederhana mempunyai tahap kolesterol sebanyak 7.2 mmol / l (ideal yang berada di bawah 5). Doktor telah menetapkan ubat statin Lipitor. Beberapa bulan kemudian tahap kolesterol beliau adalah 6.8. Beliau kemudian cuba melakukan sesuatu dengan cara semula jadi. Bukan sahaja dia belajar tentang tertentu kolesterol - menurunkan makanan (biji, kacang, kacang, oat, barli dan terung) dan mengapa ia makan sayur-sayuran magnesium kaya (yang meningkatkan fungsi otot jantung dan merendahkan tekanan darah), dia tahu bahawa arak itu pengambilan, memberi kesan buruk kepada tahap kolesterol beliau.

By juga mengambil makanan tambahan, sebulan kemudian kolesterol beliau adalah hanya 4.9, beliau juga mempunyai lebih banyak tenaga, mood yang lebih baik, dan dia telah kehilangan berat badan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar